Monday, October 12, 2015

O LOBO ATRAS DA PORTA

Brazilski internacionalci u Holivudu ne spadaju u reditelje koji mi ulivaju veliko poverenje. Ipak, ne mogu reći da ne očekujem nešto od Fernanda Coimbre posle njegovog debitantskog filma O LOBO ATRAS DA PORTA. Reč je o melodrami sa jakim socijalnim tonovima i podosta pročišćenog antičkog zapleta (slično antičkoj drami, bazirano je na istinitom događaju koji je ušao u kolektivnu svest Brazilaca iako nije reč o rekonstrukciji) sa finom upotrebom matrice krimića i trilera.

Sve kreće od otmice male devojčice. Roditelji prijavljuju nestanak, policija počinje da istražuje i polako saznajemo šta je dovelo do tog događaja. Film se mahom odbija u flešbeku, a u pojedinim deonicama Coimbra koketira i sa nepouzdanim naratorom koji laže gledaoca ili ekonomiše istinom. Ceo film je vrlo kozistentno realizovan, odlično glumljen, ali su možda upravo ti strukturalni driblinzi ostali najsumnjivi i najproblematičniji. Ipak. Leandra Leal u glavnoj ulozi stoji kao stub filma i daje mu integritet čak i u tim situacijama kada stvari počnu strukturalno da se mute.

Coimbra je najširoj publici poznat kao jedan od Padilhinih štićenika koji su režirali NARCOS, ali ovaj film je zapravo bio njegova glavna ulaznica za holivudski angažman. Fotografija Lula Carvalha je izvanredna, a Coimbra ima dara da napravi pravi balans između estetizacije i realizma, fino zarobljavajući kontradiktornost savremenog Brazila.

O LOBO ATRAS LA PORTA je po načinu realizacije moderan film ali po štimungu i po filmskoj ideji vrlo staromodan, u najboljem smislu te reči. Ulazi na opusteo prostor melodrame koja je u stvari krimić sa jakom socijalnom dimenzijom. 

* * * / * * * *

No comments:

Post a Comment