Thursday, August 13, 2015

THE GIFT

Pogledao sam THE GIFT, redieljski debi Joela Edgertona, u kome ovaj glumac potpisuje i scenario. Reč je o filmu koji se estetski nadovezuje na home invasion trilere osamdesetih, istovemeno ovo je i Blumhouse produkcija, međutim Edgerton pokušava da napravi i nešto mnogo više od toga. U tom pokušaju da napravi “nešto mnogo više” Edgerton ne uspeva, ali srećom gađajući sjajan film nije zaboravio da napravi dobar film i to je jako važno.

Ono što čini ovaj film dobrim jeste priča o fluidnosti identiteta, pitanjima laži i krivice, osvete i praštanja koja omogućuje da film menja fokus između tri junaka “sa senkom”. Isprva ovo kreće kao priča o ženi sa “sumnjivim” mužem i njegovim prijateljem psihopatom, potom se fokus pomera na muža, pa na psihopatu, i do kraja filma niko ne ostaje čist.

Blumhouse radi mikrobudžetne filmova. THE GIFT to nije, barem ne u formi koju imaju found footage i slični projekti ove kuće ali jeste vrlo sveden. Mahom je vezan za atmosferičnu i vrhunski dizajniranu kuču bračnog para, čiji modernistički, skandinavski dizajn sa velikim staklenim površinama koje upijaju svetlo ovvara mogućnost za razne suspense zahvate i jump scareove.

Scenario pak nudi zanimljiva rešenja u pogledu promene fokusa sa lika na lik. U određenom smislu, zarobljen je na ničijoj zemlji između trilera i studija karaktera, ali u zamršenom finalu prelazi ipak u triler. U pogledu preokreta i iznenađenja, ovo nije scenario u kome se preokreti ne mogu anticipirati ali većina njih spada u onaj domen “voleo bih da se sad ispostavi ovo”. Dakle, preokreti u ovom scenariju ne ostavljaju gledaoca iznenađenim već zadovoljnim.

Jason Bateman i Rebecca Hall u glavnim ulogama su odlični. Bateman se odmiče od svog komičarskog manira i nudi lik simpatičnog junaka sa ozbiljnim tajnama. Rebecca Hall se odlično nosi sa svojim zadatkom u svim deonicama filma i onda kada je fokus na njoj i onda kada nije. Sam Joel Edgerton je možda najmanje upečatljiv deo ove podele ali nije pogrešan.

U vizuelnom pogledu, Edgerton je iznenađujuće artikulisan i zreo, i film ne samo da ne deluje debitantski već ne deluje ni kao da ga je režirao neko ko po vokaciji nije reditelj. Mislim da će THE GIFT sasvim sigurno otvoriti još prilika Edgertonu za rediteljske angažmane. 

Home invasion trileri su početkom is redinom devedesetih bili jedan od najpopularnijih podžanrova američkog mejnstrima. Sada su gurnuti u indie i žanrovski mikrobudžetni milje. Ipak, vitalnost unutar žanra itekako postoji.

* * * / * * * *

No comments:

Post a Comment