Saturday, July 12, 2014

DELIVER US FROM EVIL

Scott Derrickson je već jednom snimio "horor po istinitim događajima" ali u DELIVER US FROM EVIL je preterao. Osim ukoliko FALLEN Gregory Hoblita, Friedkinov - Boormanov - Blattyjev EXORCIST i TRAINING DAY nisu takođe snimljeni po istinitim događajima.  Derrickson se u ovom filmu toliko oslanja na razne holivudske klišee, glumačku podelu koja ima ogroman zvezdani napon i estetizaciju da bi čak i "fikcionalnu" priču učinio prenategnutom i preispoliranom. Ovako jedan prilično tanak film koji se kreće od klišea do klišea, u kome se svako od policajca do demona ponaša u skladu sa najpotrošenijim konvencijama žanra, postaje još dodatno uvredljiv tvrdnjama autora kako je snimljen po istinitim događajima i kako su zaista likovi koje igraju Eric Bana, Olivia Munn i Edgar Ramirez zbilja postojali.

Gimmick istinite priče, pseudo-dokumentarca i sl. jeste odavno prisutan u hororu, u većini slučajeva kao adut za exploitation. Međutim, major film bi stvarno trebalo da se uzdrži od tako stupidnih promotivnih trikova pošto u najboljem slučaju za DELIVER US FROM EVIL možemo reći da je nastao tako što je neko ponudio pitch za TRAINING DAY meets EXORCIST i producentima se to dopalo.

Iako sve to deluje konfekcijski, nije moralo da bude. Na početku zato što u principu policajci u horor žanru mnogo češće imaju sudbinu "Martina Balsama iz PSYCHOa" nego što uspevaju da budu aktivni junaci, iako se to ne može naravno uzeti kao pravilo jer ima svega. No, policijski procedural pomešan za EXORCISTom nismo skoro gledali, no Derrickson je daleko od vrhunskih primera, kao što je recimo bio Hoblitov FALLEN.

Bana, Ramirez i Munn čine sve što mogu, ali Derrickson baca prosto previše besmisla prema njima da bi se sa njime izborili i rekao bih da DELIVER US FROM EVIL na kraju ne samo da neće imati imidž ranijih radova ovog reditelja već će biti upamćen kao jedan od ekatantnijih primera neuspele "prodaje" studijima, što je doduše Derrickson jednom već uradio ali se kako-tako oporavio od tog nokauta,

* 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment