Tuesday, May 6, 2014

THE LAST WINTER

Pogledao sam THE LAST WINTER Larryja Fessendena. Ne mogu da kažem da mi je pružio dovoljno u pogledu strave, čak naprotiv, ali mi se izuzetno dopao Fessendenov indie senzibilitet u radu sa glumcima, postavljanju likova,dočaravanju atmosfere. Doduše, moguće je da me je film kupio i time što je uzeo Connie Britton i Zacha Gilforda iz serije FRIDAY NIGHT LIGHTS, premda je Connie dosta igrala u njujorškom indie filmu iz koga Fessenden vuče svoje korene.

Ideja da se priroda na neobjašnjv ili poluobjašnjiv način pobunila protiv čovečanstva i načina na koji je ono eksploatiše je baš tih godina imala nekoliko interpretacija kao što je recimo Shymalanov HAPPENING, i THE LAST WINTER je u tom smislu slično nedorečen ali u pogledu glume i inscenacije znatno efektniji. U Fessendenovom postupku mi smetaju dva elementa. Svedenost strave, taj "manje je više" pristup nekada volim, nekada ne, i ovde mi to delimično može proći. Međutim, kada konačno dođe do horora, taj deo mi je bio prilično bezveze i stvorio mi je još dublje sumnje u Fessendena.

Ipak, ono što funkcioniše je dovoljno jako da problematična strava na kraju ipak ne uspeva da potopi film, može se oprostiti i ne kvari ukupni, izuzetno povoljan utisak. Fessenden je očigledno vrlo vešt reditelj na nivou postavke likova, ambijenta i čudno je da ima tako snažnu potrebu da ovaj film učini nešto konkretnijim hororom kada mu već taj indie senzibilitet tako dobro ide od ruke.

Otud i solidna ocena više proizilazi iz toga što su dobra rešenja prikrila duboke probleme nego iz toga što je sam Fessenden bio dorastao izazovu.

* * * / * * * *

No comments:

Post a Comment