Saturday, August 24, 2013

TRAP FOR CINDERELLA

Pogledao sam TRAP FOR CINDERELLA Iaina Softleya. Sa ovim filmom Softley se vraća u Evropu posle neujednačene karijere u Holivudu u kojoj je uspeo da se izbori za poziciju pouzdanog profesionalca na kog studiji mogu da računaju, gde ga je na kraju pregazilo i vreme. TRAP FOR CINDERELLA je ekranizacija često adaptiramog Sebastien Japrisota i po svom duhu ne samo da podseća ma francusku školu makabrističkog krimića u tradiciji Boileau-Narcejac već u određenom smislu pokušava da estetizuje priču kao neki arhaizirani francuski krimić.

Uprkos tome što se sudeći po automobilima i odeći dešava sada, film ima nekoliko konvencija starinskog krimića koji odaju utisak namerne Softleyeve intervencije čija mi znakovitost izmiče. Preokreti se baziraju na konvencijama kao što su čitanja pisama poslanih poštom ili prisluškivanje razgovora na fiksnom telefonu koji deluju potpuno apsurdno u današnje vreme, a pronalaženje javnog telefona te vrste kakav vidimo u ovom filmu graniči se sa arheologijom.

Ne znam šta je tačno Softley želeo da postigme ovim intervencijama, osim da nas podseti na stara vremena kada je zločin bio romantičniji za realizaciju nego danas.

Posle holivudskih projekata u kojima nije mogao mnogo da vrda od žanrovskih matrica, Softley ovde pravi neke francuske mešavine melodrame i krimića u kojima nije baš tačno jasno šta je osnovni zamajac priče, ali ako se izmakne iz repertoarskog miljea trilera u kome ne bi opstao u nekakav trofejni art house krimić, TRAP FOR CINDERELLA je relativno prijatan za gledanje.

Ipak, Softley operiše sa jako niskim budžetom u ovom filmu, i u nekoliko nabrata vidljivo je da produkcija nije mogla da isprati njegovu viziju. Srećom pa Softley nije doživeo brodolom kao De Palma u filmu PASSION.

Tuppence Middleton i TV zvezda Alexandra Roach čine ubedljiv i čitljiv duo glavnih junakinja koje se toliko vole da u jednom trenutku to postaje materijal za Patriciu Highsmith.

Nažalost, pre svega produkcija a zatim i neke sumnjive kreativne odluke čine da TRAP FOR CINDERELLA deluje zanimljivije od Softleyevih recentnih holivudskih radova ali i znatno manje razrađeno i zaokruženo.

* * 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment