Tuesday, June 19, 2012

HALF NELSON

Sa zakašnjenjem sam pogledao odličan film Ryana Flecka HALF NELSON u kome je Ryan Gosling ostvario jednu od ključnih uloga za dalju afirmaciju koja će uslediti u naslovima kao što je BLUE VALENTINE itd. I zbilja, Ryan Gosling je temelj ovog zanimljivog filma o školskom nastavniku navučenom na krek i njegovom ambivalentnom odnosu sa učenicom čiji je brat u zatvoru upravo zbog dilovanja kreka. Naturščik Shareeka Epps odlično parira Goslingu u ulozi devojčice, mada je njen zadatak ipak nešto lakši. Naime, Golsing vrlo ubedljivo donosi lik čoveka na kreku koji se trudi da funkcioniše i očuva neke šarmantne parčiće svoje ličnosti. Uopšte, ključni segmenti po kojima se HALF NELSON izdvaja jesu pored Goslingove igre, biografija njegovog lika kao potomka razočaranih i mejnstrimizovanih radikala iz šezdesetih i rediteljski postupak.

Rediteljski postupak koji donosi Ryan Fleck kao reditelj i Anna Boden kao scenarista i ko-autor jeste zapravo stilska transformacija jednog dobro poznatog podžanra. Naime, HALF NELSON je u osnovi inspirational priča koja se ranije prikazivala u filmovima kao što je DANGEROUS MINDS, BLACKBOARD JUNGLE i sl. a sada dobija svoje unapređenje i prilagođava se zahtevnijem senzibilitetu. Otud, HALF NELSON i nema neke senzacionalističke melodramske preokrete već dosta svedenu priču koja ipak na kraju biva zaokružena i dovodi do transformacije junaka.

U tom smilsu, HALF NELSON spada u red filmova kao što su WRESTLER i WARRIOR koji uzimaju jednu mejnstrim matricu i rade je sa indie senzibilitetom, s tim što je HALF NELSON ubedljiviji od oba ova primera.

* * * / * * * *

No comments:

Post a Comment