Monday, June 18, 2012

ALL GOOD THINGS

Pogledao sam ALL GOOD THINGS, igrani film u kome Andrew Jarecki koga znamo po dokumentarcu CAPTURING THE FRIEDMANS rekonstruiše jedan krajnje bizarni zločin čiji je počinilac zahvaljujući malo veštini, malo društvenom položaju prošao nekažnjen. Ryan Gosling igra duševno obolelog naslednika bogate njujorške kuće koji ženi jednu občnu devojku, uspeva da je potpuno rastroji i po slutnjama Jareckog ubije, kako bi kasnije on sam postao još bizarnije rastrojen, ušao u fazu prerušavanja u ženu, i organizovao lukavi plan kako da zauvek ukloni svedoke.

Prva polovina filma govori o braju junaka i žrtve i u njoj se njegov društveni položaj prikazuje kao dvosekli mač. Koliko je s jedne strane on mogao da priktiva svoje ludilo bogatstvom toliko je ipak i način života koji je pružao supruzi nju držao u tom odnosu. U drugoj polovini međutim gledamo čoveka koji iz jedne zaštićene pozicije kliza na marginu, kojoj po svojim delima negde i pripada i tu film dobija specifičnu dimenziju.

Naime, u prvom delu ALL GOOD THINGS deluje kao pitomija i manje neobična varijacija na izvanrednu istinitu priču REVERSAL OF FORTUNE Barbeta Schroedera, ali u drugoj polovini Jarecki prikazuje onu Ameriku koja je sposobna da iznedri najbizarnije serijske ubice upravo zahvaljujući svojoj toleranciji i nemešanju u tuđa posla s jedne, odnosno kroz brutalne ekonomske odnose i liberalne zakone o samoodbrani sa druge strane.

Naravno, Jarecki menja imena glavnih ličnosti pošto svoje junake dovodi u poziciju da oživljavaju njegovu verziju zločina koja, ruku na srce, deluje sasvim uverljivo, pre svega na nivou motivacije počinilaca, ali ima u sebi i nečeg prilično tabloidnog.

Ryan Gosling uspeva da učini gledljivim jednog čoveka koji je zapravo bio nepodnošljiv i ovo je izvanredna rola između ostalog i zato što prepušta životu da bude senzacionalistički a lik tretira vrlo svedenim sredstvima. Frank Langella kao "otac porodice" je najviše u "movie" štimungu i ne prati Goslingovu svedenost. Žrtva Kirsten Dunst je emotivni centar filma, dok posle smrti njenog lika sve ne preuzme Gosling.

Dok je REVERSAL OF FORTUNE imao i određeni mejnstrim potencijal, ALL GOOD THINGS je čist indie uprkos odličnoj realizaciji i dizajnu. Otud pored ljubitelja indie filma u njemu naročito mogu da uživaju ljuitelji true crime priča. Inače, verujem da ova vrsta bizarnih individua ne čini potentno bioskopsko iskustvo.

* * * / * * * *

No comments:

Post a Comment