Thursday, March 17, 2011

WHITEOUT

Pogledao sam WHITEOUT Dominica Sene, film koji sam propustio u vreme izlaska jer mi nije delovao kao delo na koje se mora promptno reagovati. Reč je o ekranizaciji stripa Grega Rucke koji nisam čitao, a scenario su između ostalih uz braću Hayes radili i Braćala Hoeber koji su pisali RED.

Dominic Sena je kao i Simon West, reditelj koji je u svoje vreme početkom dvehiljaditih bio go-to guy za vrhunsku akciju i triler a sada su se obojica primirili na obodima A-produkcije. Sena je ovaj film snimio za Joel Silvera sa kojim je već radio tentpole film SWORDFISH. WHITEOUT nije tentpole film i snimljen je za 35 miliona dolara dakle dva ili tri puta je manje koštao nego SWORDFISH, proporcionalno tome koliko je Sena danas manje ime.

WHITEOUT je bio identifikovan kao film sa problemom, i on to svakako jeste. Međutim, filmu se mora priznati to da je odlično slikan i dizaniran. Sena dolazi iz stare škole iz kompanije Propaganda, kao Fincher i ekipa, a DP Christopher Roos koji je do tada radio kanadske filmove pokazuje da je spreman za neka veća dela iako nije kasnije dobijao priliku. Šteta, reč je o DPu velikog potencijala.

Sena priču vodi sigurno, ali nailazi na dva problema. Prvi je što sama priča nije dovoljno zanimljiva, iako on svemu daje izuzetno energičnu egzekuciju, u svim poterama i akcionim deonicama, Sena radi sjajno, ni mirne scene ne realizuje hrđavo. Međutim, kada se relativnoj neinteresantnosti priče doda da je podela dosta slaba, lišena harizme, da liči na neku slebiju TV podelu, to se zapravo ispostavlja kao ključni problem, jer zbilja sa boljim likovima na planu glume, WHITEOUT bi bio savršeno funkcionalan film.

U tom smislu, WHITEOUT je rad baš za filmofile koji su spremni da uživaju u zanatskoj usavršenosti pojedinih aspekata uprkos rediteljevom ispuštanju nekih od ključnih izražajnih sredstava čime zapravo komprominituje ceo rad.

* * 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment