Monday, March 14, 2011

FIREFIGHT

Pogledao sam DTV sequel SWATa, nazvan FIREFIGHT koji je po mnogo čemu efektniji od svog bioskopskog preteče. Naime, dok je Clark Johnsonov SWAT prilično kuburio sa problemima slabog negativca, nedovoljno razvijene piče u odnosu na zadate kapacitete A-filma i sl. SWAT: FIREFIGHT je pravo uživanje za sve one koji vole policijske filmove o čuvarima reda koji misle da se red & mir najbolje čuvaju samo ozbiljnim narušavanjem istih, koji konstantno upozoravaju na potrebu za promišljenošću i strpljenje kroz gestove prepune neobazrivosti i prelamanja preko kolena i krase ih sve ostale kontradikcije savremenog kapitalizma.

Pun "pun" potencijal za kritiku ovog filma imao bi naslov BENNY'S VIDEO pošto je film režirao boy from the hood Benny Boom. I SWAT: FIREFIGHT izgleda ne samo kao film koji je usklađen sa naslovom već i kao film koji je režirao neko ko se zove BENNY BOOM.

Dakle, u filmu ima dosta boomovanja, dosta mačo policajaca koji swaggeruju okolo, nabildovani i snimljeni iz mase pozicija kamere tako da je sve predstavljeno u maniru savrem,ene televizije, što je u suštini okej. Štaviše, Benny nudi neke inovativne stvari u akcionim scenmama uz dosta gejmerskog korišćenja POV planova.

I uopšte, Benny Boom kao i scenaristi, voli da stvari postavlja gejmerski, predočava problem i onda se traga za rešenjem, osim u amoj završnici koji podseća na jedan od onih košmarnih nivoa u shooterima kada nešto pukne i onda krene totalna anihilacija.

FIREFIGHT je baziran na klišeima, glavni junak je maverick cop koji se razlikuje po tome što se loži na proceduru i obuku za razliku od relaksiranih kolega; ballbuster šef policije je Giancarlo Esposito; negativac je rogue black op mastermind kakav bi u ponekom filmu vrlo lako mogao biti pozitivac. Iako je u prvom SWATu baš negativac bio slab, ovde negativac počne slabo ali posle postane odličan, čak negde i ambivalentan zbog kompleksnije motivacije.

Gabriel Macht je solidan kao heroj a Robert Patrick je pošao stazama Billa Sadlera, svog komandanta u DIE HARD 2 i igra lik tog tipa. Ova ekipa omogućuje da Benny Boom sve klišee plasira sa izvesnim stepenom ubeđenosti. Stoga, ko voli ovu vrstu filma, može da ga pogleda. To je taj nepretenciozni DTV ugođaj koji je ovog puta ipak obogaćen ambicioznijim uslovima snimanja, američkim lokacijama i određenom ambicijom koju emituju ljudi koji ipak još uvek imaju vere u svoju perspektivu.

* * * / * * * *

No comments:

Post a Comment