Saturday, May 29, 2010

THE GHOST WRITER

Pogledao sam THE GHOST WRITER Romana Polanskog koji je realizovao po scenariju samog Harrisa. Čitao sam i roman i već sam pisao o njemu kako sam prilično nezadovoljan. Naime, Harrisov roman izgleda kao da je pisan da bi se prodao radi ekranizacije. U romanu praktično nema ništa više od onoga što ima u filmu, ni na nivou dešavanja, niti kad je reč o razvoju likova, Međutim, film sa tom količinom priče i takvom dramaturgijom može da prođe.

Reč je o trileru sa znatnim uplivom misterije i svakako da mi je to što sam pročitao roman, i što je film doslovna ekranizacija romana eventualno umanjilo ugođaj u tom smislu iznenađenja, ali ipak, ni dok sam čitao knjigu nije ovo bio plot napakovan naročitim preokretima.

Polanski je u tom smislu imao prostora da vodi show kako hoće i zahvaljujći odličnoj podeli koju čpine McGregor, Brosnan i Olivia Williams, on to i uspeva. Ovo nije barokni starački triler kao SHUTTER ISLAND, ali svakako jeste siguran potez starog majstora koji ne obogaćuje njegov kanon ali pokazuje da je i dalje klasa.

Polanski svoje majstorstvo pokazuje na sitnim detaljima, rediteljskim rešenjima u vođenju likova i kontrolisanja glumaca, nekim starim rešenjima koja su i dalje funkcionalana i prava je šteta što Harrisov materijal nije još provokativniji jer, nažalost, već ove sedmice izlazi Loncraineov SPECIAL RELATIONSHIP koji će se u formi istinite priče pozbaviti odnosom Clintona i Blaira.

* * 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment