Friday, March 26, 2010

QUINTET

Pogledao sam QUINTET Roberta Altmana koji se smatra jednim od najvećih promašaja u opusu kako ovog reditelja tako i glavnog glumca Paul Newmana. I zaista QUINTET se zasluženo može smatrati promašajem. Predug je, pretenciozan, konfuzan i nedovoljno ubedljiv na intelektualnom planu, da ne kažem glup. Altman je pokušao da se već pri kraju ciklusa futurističkih filmova velikih svetskih autora uključi u tu priču ali izmakla mu je inspiracija kakavu su imali Kubrick ili Tarkovski, iako je sigurno gađao tu vrstu dometa.

Altmanova post-apokalipsa govori o zaleđenom svetu u kome ljudi iz mešavine oportunih, adrenalinskih, i opskurantističko-religioznih razloga igraju neku igra na tragu Elio Petriejeve/Scheckleyeve DECIMA VITTIMA čija pravila i smisao nikada nisu do kraja razjašnjeni.

Glavni junak je Paul Newman čija trudna žena strada kao kolateralna žrtva jedne od akcija u toj igri ubijanja, i onda on odlučuje da vidi o čemu se tu zapravo radi. sama istraga je na nivou motivacije potpuno besmislena jer s jedne strane, njemu je jasno ko je počinilac, a jasno mu je i da postoji igra, ali on valjda želi da ukine tu igru ili ne znam ni ja šta. Da, motivi su toliko zamršeni.

Dizajn zaleđenog grada, snimanog u Kanadi je interesantan, ima zanimljivih detalja ali daleko od toga da film ima neki epic scope. Tragovi ranije civilizacije su više dati kao detalji nego kao razrađen ambijent.

QUINTET je naporno ali na kraju krajeva zanimljivo gledalačko iskustvo za ljubitelje postapokaliptičnog filma i Newman-Altman kompletiste. Ipak, reč o jednom od onih promašaja kojima vreme nije pomoglo da se reafirmišu u drugoj epohi.

* 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment