Friday, March 12, 2010

CAPTIVE

Pogledao sam CAPTIVE Paula Mayersberga, Roegovog scenarista koji je snimio ovaj hipsterski arty film 1986. godine i prošao vrlo solidno. Međutim, 24 godine kasnije, ova cela priča više ne pije vodu, i iako u ovom filmu ima zahvata koji su so 80s da na neki način moraju stvoriti osećaj nostalgije, a to su pre svega koketiranja sa estetikom videoklipa (uostalom koautor muzike je The Edge) i korišćenje nartivnih strategija bajke pa i izvesne bajkovite simbolike, u krajnjem zbiru, CAPTIVE naprosto ne uspeva da bude dovoljno intelektualno utemeljen kako bi prevazišao svoje odsustvo komunikacije sa gledaocem. Pokušaji komunikacije sa gledaocem su prisutni i to je najgore od svega, gledalac bi trebalo da može da iskomunicira sa junacima i njihovom pobzudnom koja parafrazira slučaj Patty Hearst i uključuje ga u jedan prilično arhaičan narativ o pobuni mladih bogataša svojstven nekoj ranijoj deceniji u tako eksplicitnoj formi.

Irina Brook, kćer čuvenog Petera, potrudila se u glavnoj ulozi ali realno nema leading lady materijal, i u suštini jedina prava zvezda filma je Oliver Reed koji igra sporednu ulogu njenog bogatog oca.

Mayersberg daje filmu prilično mejnstrim izgled na planu fotografije i rediteljskog koncepta i u tom smislu ovo je jedan od 80s filmova koji su pokušavali da crossoveruju, što su mu delimično i omogućile dosta pozitivne kritike. Međutim, danas ovaj film ne stoji te je s pravom i zaboravljen.

* * / * * * *

No comments:

Post a Comment