Saturday, December 13, 2008

BABYLON AD

Pogledao sam BABYLON AD Mathieu Kassovitza. Moram priznati da me je ovaj film prijatno iznenadio iako mi se sasvim jasno zašto je Kassovitz napravio onoliku frku u vreme izlaska i distancirao se od filma.

U BABYLON ADu krije se Kassovitzov pokušaj da sa holivudskim zvezdama snimi dvoipočasovni genrebending epic koji će možda biti slavljen kao remek-delo a možda i ismejan u Kanu, ali će u svakom slučaju delo biti delo koje je po svojim dimenzijama dostojno ovog nekadašnjeg vunderkinda francuskog filma. I kassovitz je u ovoj priči video priliku da snimi tako nešto. Holivud je i u toj priči a i kasnije kad je pogledao materijal video nešto drugo, SF akcIjaš od 90 minuta sa Vin Dieselom i to je na kraju i prikazao u Americi (to je verzja koju sam i ja gledao).

Iskreno rečeno, iako je sasvim jasno koje su deonice skraćivane, kao i da određeni likovi nemaju razrešenje, ova verzija od 90 minuta je sasvim legitimna. Ipak, s druge strane, sasvim je jasno šta intimno smeta Kassovitzu u njoj. On je naprosto želeo da BABYLON AD bude njegov FIFTH ELEMENT a na kraju je ispalo da je to njegov TRANSPORTER. I ta degradacija od pokušaja da snimi film kao Besson a da na kraju izgleda kao Bessonov minion ga je dotukla.

Ipak, BABYLON AD je vrlo dinamičan i simpatičan film, naročito u prvoj polovini dok se dšava u bivšem Sovjetskom Savezu pošto je to lokacija koja koliko god da je česta u novijim akcijašima, retko kada je dobro realizovana a ovde jeste. U tom segmentu ima niz dinamičnih scena poput recimo prenošenja automobila helikopterom što je inače direktno preuzeto iz igre MERCENARIES na koju me je navukao Meho, čak je vrlo slično i kadrirano.

Isto tako, scena sa nuklearnom podmornicom koja prevozi izbeglice je sjajna.

Iako hand-to-hand combat nije Kassovitzova jača strana, BABYLON AD u celom svom toku odaje utisak jedne solidne classy produkcije. Štaviše, pažljiva realizacija određenih scena, naročito tretman enterijera upravo pokazuje ono po čemu se izdvajaju evropski reditelji kad je reč o kreiranju atmosfere.

Što se gejminga tiče, nekoliko setova neverovatno podsećaju na setove iz igara i čini se da ih je Kassovitz koristio kao referencu. Ipak, za razliku od Paula Andersona, kod njega igre nimalo ne utiču na dramaturgiju filma.

U svakom slučaju, ja sam na onim nivoima na kojima je to moguće zaista uživao u BABYLON AD.

* * 1/2 / * * * *

No comments:

Post a Comment