Saturday, November 22, 2008

PINEAPPLE ECPRESS

Pogledao sam PINEAPPLE ECPRESS David Gordon Greena, courtesy of Ginger.

Iako je moja ljubav za Judd Apatowa osvedočena, nažalost ovaj film spada među njegova minorna ostvarenja, u rangu DRILLBIT TAYLORa. Na nivou koncepta, Apatow i njegovi saradnici iz SUPERBAD Rogen i Goldberg pišu scenario koji nežalost na konceptualnom nivou negde više za Debelog nego za američki film. Nije problem u tome što je to pseudoakciona komedija o dva stonera koji dolaze u konflikt sa mafijom i što smo to videli već milijardu puta. Problem je u tome što na kraju cele priče, film se svodi upravo na akcioni momenat koji nije previše komično koncipiran i slabo je urađen.

Slično važi i za odnose među likovima koji tek sporadično imaju smisla zahvaljujući glumačkim improvizacijama. I u tom domenu svakako James Franco odudara od nivoa koji donosi Seth Rogen, čini mi se da mu nije ravnopravan partner, a obojicu porazi favorit iz senke Danny McBride kog sam zapazio još u FOOT FIST WAY a ovde pokazuje da ima sjajan potencijal za igranje priglupih wannabe mačo gubitnika.

Dok se kako za sam film tako i za glumce čini da su autopilotu, jedini McBride pokušava da stvari pomeri korak napred.

U pojedinim deonicama, naročito kada klišei nadvladaju glumu, PINEAPPLE je prilično težak za gledanje. Tome doprinosi i skoro dvočasovno trajanje koje krasi uspešne Apatow filmove ali ovde nije bilo potrebe za tim.

U svakom slučaju, moguće je da mi je filmova ovog tipa preko glave, ošto kako rekoh to je toliko potrošena formula da je stigla i do Srbije. Koliko god neke sporadične scene bile smešne i efektne, one ne mogu da prikriju suštinsku prazninu i promašenost ovog projekta. Nauk je da se iza smeha ne može baš sve sakriti.

* * / * * * *

No comments:

Post a Comment