Monday, September 1, 2008

THE STRANGERS

Pogledao sam THE STRANGERS Bryan Bertina, courtesy of Ginger.

Ovaj film je hypeovan kao važno žanrovsko ostvarenje ove sezone. Reći da smo isti taj film videli već nebrojeno puta je understatement. Meni je sasvim jasno da žanr mora da se osloni na formule. I ja nemam ništa protziv toga. Neke formule čak i volim. Uostalom žanr povremeno nke formule mora i da reinventuje. Međutim, VACANCY Nimroda Antala se još nije ni dobrano pomerio na zadnje police u videotekama kada se pojavljuje THE STRANGERS koji je potpuno identičan film.

Čini mi se da čak i u okvirima industrije koja je bazirana na repeticiji uspelih formula, ovako brzo ponavljanje formule nema previše smisla. Isto kao i VACANCY, film počinje nekim pseudo odnosom dvoje junaka a onda krenu da ih zlostavljaju nadmioćni seoski sadisti. Za razliku od VACANCY mi ne saznajemo koja je njihova agenda, ali u suštini ta agenda nije ni važna. Isto tako, za razliku od VACANCY ne saznajemo najtačnije ni šta i kako junaci razmišljaju o bekstvu nego se njihovi pokušaji dešavaju na mahove.

Ono što je gimmick koji tobože izdvaja ovaj film od stotina drugih jeste natpis o tome da je baziran na istinitoj priči o kojoj se ne zna prava istina. To je jedna poprilično apsudna teza i mogu smatrati pohvalnim to što Bertino misli da je život imitirao film u tom nazovi istinitom slučaju. Međutim, osim ovog već potrošenog gimmicka još iz Castleovih dana, Bertino ne čini ništa više da simulira bilo kakvu vezanost za istiniti događaj.

Kad je reč o samoj egzekuciji, Berrtino se oslanja na cheap thrills i jump scares, i radi u dovoljno velikoj industriji da ima ljude koji mu to isporučuju. Međutim, u svim onim segmentima u kojima on treba da se pokaže nudeći nešto novo van puke mehanike, THE STRANGERS pada.

Na kraju, ovaj film me je više iznurio nego što bi mogao da me zabavi. Sasvim mi je jasno da na svetu uvek ima dovoljno onih kojima je ovo prvi & jedini film ove vrste koji gledaju, a glumačka podela svakako čini da ovaj film iskorači u neku vrstu crossovera, ali ipak kad se blizina VACANCYja (inače ne naročito kvalitetnog naslova) uzme u obzir, ipak pomalo i čudi takav komercijalni skor a zaista šokiraju hype i pozitivne kritike.

* * / * * * *

No comments:

Post a Comment