Sunday, June 1, 2008

MACHINE GIRL

Pogledao sam MACHINE GIRL Noboru Iguchija, courtesy of Ginger.

Trejler za ovaj film je u svoje vreme privukao veliku pažnju Sagitaša. Ja sam bio skeptičan prema krajnjem ishodu i sada kad sam ga pogledao mogu reći da su na novu sadržaja moje slutnje bile na mestu ali da je Iguchi barem snimio relativno konzistentan low budget flick (čini mi se pre svega za izvoz).

Iako je i sam MACHINE GIRL pakleno referentan, meni je on znatno superiorniji od PLANET TERRORa Roberta Rodrigueza. Naime, Iguchi je koncipirao svoj film kao vrlo jasnu priču sa konzistentnim rediteljskim konceptom, likovima koji su sasvim u funkciji priče i blagom dozom japanskog fušeraja koja se takođe dosledno sprovodi kroz ceo film.

Iguchi od prvog sekunda filma nameće svoj redieljski koncept sa naivnoim melodramom, hipertrofiranim nasiljem i relativno minimalističkim kadriranjem, i od njega ne odstupa do kraja. Gledajuči dubbovanu verziju i glumačku podelu u kojoj se GLUMCI RAZLIKUJU, a priča se kreće unutar japanskih pop klišea poznatih Zapadu, rekao bih da je MACHINE GIRL film pravljen za izvoz što lično mogu samo da pozdravim pošto sve manje imam strpljenja za iscrpljujuće lokalne proizvode u kojima se teško razlikuju glumci i razumeju običaji.

Iguchi dakle ide peterjacksonovskim stopama, s tim što je naravno njegov film srazmerno manje pretenciozan od Jacksona i ne čini mi se na osnovu ovog naslova da Iguchi pretenduje da se izmakne izvan ovog miljea i produkcionog okvira.

Kad je reč o samim goodsima, film deliveruje. Fetišizovane uniforme japanskih učenica i latentno lezbejstvo su obavezna figura sukeban žanra i ovde su na šprvom mestu. Junakinji je oblačenje u školsku uniformu ključni deo osvete. Akcija je urađena na malom budžetu, ali vrlo dovitljivo i energično što je takođe karakteristično za Japance. Gore je urađeno pre svega na jednom komičnom tragu. Nema neke naročite težine i uverljivosti u tom goreu tako da je povremeno i tehnički neubedljiv no sasvim funkcioniše u kontekstu. Poor CGI je povremeno vidljiv ali je sasvim konzistentan sa tonom filma.

Pošto sam malo očekivao, mogu reći da sam zadovoljan onim što sam dobio. Ne očekujte KILL BILL, ali MACHINE GIRL svakako jeste bliži real dealu od PLANET TERRORa.

* * * / * * * *

No comments:

Post a Comment