Tuesday, March 4, 2008

THE LOVELESS

Pogledao sam THE LOVELESS debitantski film Kathryn Bigelow koji je ko-režirala sa Monty Montgomeryjem, courtesy of Kunac.

Moram priznati da sam jako dugo tragao za ovim filmom, iako je iz sadržaja i kritika bilo jasno da u njemu neću naći kanonsku
Kathryn Bigelow. Međutim, ono što sam u ovom filmu našao je jedan vrlo dobro osmišljen i koncipiran ultraniskobudžetni debi u kome se spajaju tradicije niskobudžetnog filmmakinga sa obiljem namernih stilskih referenci na kojima je izgrađen čitav film.

Film uprkos niskog budžeta i malog broja lokacija, pre svega karakteriše sjajna rekonstrukcija epohe, kako vezano za vozila tako i za garderobu. Amerika u kojoj se LOVELESS dešava je pop kulturna Amerika koju znamo iz filma, ali u kojoj žive ljudi, sa nekom vrstom realističke psihe oblikovane filmom, pop kulturom i konfliktima koji su u njima prikazani. Ovo je film u kome tipske tenzije između tipski različitih ekipa, iako imaju koren u filmu i pop kulturi, nekako deluju istinito.

Filmofilske reference, na globalnom nivou priče i socijalnih grupacija koje vidimo se pre svega mogu vezati za čuveni WILD ONE Laszla Benedeka, ali u stilskom smislu, film obiluje fetišizmom Kennetha Angera koji je potpuno transformisao tretman kožne odeće u konotativnom smislu. Isto tako, ni francuski Novi talas nije bez uticaja na ovaj film, s tim što su Kathryn Bigelow i Monty Montgomery suviše racionalni da bi ih ovaj uzor pokvario. Konačno, u energičnosti nekih konflikta može se prepoznati i Novi Holivud, recimo Walter Hill.

THE LOVELESS je po količini referenci dosta blizak pajkićevskom pogledu na svet. Film je toliko američki, i toliko je uronjen u
američku kulturu da polako postaje srpski, i jako je sličan nečemu na šta bi se pajkićevci ložili tipa ČOVEKA U SREBRNOJ JAKNI.

* * * / * * * *

No comments:

Post a Comment