Tuesday, April 3, 2007

THE KOVAK BOX

Pogledao THE KOVAK BOX Daniela Monzona, courtesy of Ginger.

Reč je o obećavajućem trileru u kome se jedna holivudska zvezda u posrtanju uparuje sa lokalnom radnom snagom u kreativnom i izvođačkom smislu, a sve u cilju pravljenja rentabilnog žanrovskog filma. Naravno, lokalna radna snaga nije bilo ko, nisu neki moldavski čobani budale, već Filmaxovci koji po mnogo čemu već pervazilaze i vrhunske američke žanrovske tvrtke.

U tom kontekstu KOVAK BOX mi je jako blizu odličnog dometa koji je po sličnom principu imao MUTE WITNESS Anthony wallera, danas nažalost potpuno zaboravljen film, neopravdano zaboravljenog reditelja.

KOVAK BOX je dopadljiv triler hičkokovske paranoje koji se graniči sa racionalnim De Palmom. Monzon vrlo solidno i pošteno odrađuje sve potrebne rutine s tim što je za nijansu sporiji od holivudskih žanrovskih velikana koji imaju ipak veću rutinu i bolje uslove. Prosto u Monzonovim kadrovima uvek ostaje taj neki wannabe gloss, međutim čak i tamo gde lobuje, vidi se da su ideje bile vrlo dobre. Tu bi možda pomogao i neki američki montažer da u nekim momentima samodopadljivosti prosto podseče delove kadrova.
Jorge Guerricaechevarria, inače de La Iglesijin scenarista i Monzon ubacuju sasvim dovoljno preokreta da celu ovu krajnje McGuffinoznu priču isteraju do kraja i da generišu dovoljnu količinu napetosti.

Ono što je možda najvažnije to je koliko su Monzon i Guerricaechevarria bliži paradigmi koju su uspostavili Gil i Amenabar, a upravo u onom ključu urbane postavke euro-trilera.

Naravno, njihove postavke su, kako se i moglo očekivati za jedan stepen eksplicitnije, kako u samom izlaganju tako i u podtekstu. Neretko, Monzon i Guerricaechevarria dupliraju Huttonu radnju, a opet on je već i sam duplira polemišući sa likom iz DARK HALFa.

Da parafraziram Lush, we know the score, we've seen it all the before. Ali, ovo je jedan od onih žanrovskih arhetipova koje rado gledam ponovo.

* * * / * * * *

No comments:

Post a Comment